kiraan hati

Selasa, 10 Januari 2012

kaku kakiku

bila bulan berbicara

berpijak..
berpijak kaki aku...
kaku... kaku tanpa kata kata...
kau untuk ku nyatakan apa yang tertulis isi hatiku...
beku hatiku mendengar luahan hatimu terhadapnya...


terkedu....
terkedu dalam hati, ku diamkan mulut ku,
ku kunci ia biar la tersimpan kemas didalamnya...
ku pujuk hati ini...
jangan merajuk kerna itu...
biarkan.. lepaskanlah...
ia bukan milikmu...

tepikan....
ku tepikan hati ini,
biar lah ia sepi tanpa berita...
persoalan yang ada.. biarkan kosong begitu sahaja
tanpa jawapan...

detik....
hati ini setiasa ber detik...
berdetik bila ku teringatkan kau...
ku diamkan ia.. biarlah aku sendiri merasainya...
tak perlu rasanya aku biarkan kau ketahuinya....

maaf...
maaf aku tak mampu luahkannya...
kerna aku tahu dimana diriku buatmu,
aku..... aku hanya insan yang tak memberi apa apa makna buatmu...

.biar...
biarlah rasa itu berlalu dibawa arus masa...
biarlah ia kering sendiri,
kering bak gurun yang ketadusan air..
biarkanlah...


RASA YANG PERNAH HADIR DALAM HATI MANUSIA.. DALAM HATI INSAN YANG TAK MAMPU BERKATA KATA..

Tiada ulasan: