kiraan hati

Isnin, 13 September 2010

sisa kasih


Kasih yang masih tersisa ini inginku hulurkan buat insan lain yang lebih mencintaiku..yang lebih menyayangi diriku.. ku tak ingin lagi membiarkan diri ini di sia-siakan di hancurkan oleh insan yang ku telah letakkan harapan yang tinggi..
Tetapi di sia-siakan ibarat ku berumah di tepi pantai.. bila-bila masa sahaja akan di pukul ombak yang akan memusnahkan mahligai yng ku bina itu….
Sayang seribu kali saying kasih yang ku berikan tetap di buang bak hampas tidak berguna lagi.. namun hati ini tidak pernah mengalah mencari cinta yang sejati… namun benarkah wujud cinta sejati itu????
Hatiku selalu berdetik mengapa ia sering kali terjadi pada diri ini… saat keluhan itu dilenparkan jawpannya ialah setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya…. Jawapan itulah sering kaliku jadikan azimat untukku tak pernah berputus asa dan menyalahkan takdir ini….
Setiap yang terjadi pasti memberiku kekuatan yang baru dan membuatku lebih bersemangat, untukku meneruskan hidup yang masih panjang dan penuh onak berliku di hadapanku ini…..
Dan apa yang pernah terjadi dalam hidupku ini yang manis kujadikan pegangan hidup.. yang pahit pula kujadikan penngajaran yang akan mematangkanku dalam hidup yang penuh cabaran ini….. pengalaman yang pahit datang ku tabahkan hati ini untuk meneruskan kehidupanku yang satu orang pun takkan tahu apa yang ada dihadapan itu….
Kehilangan cinta dan orang yang pernah ku cintai,memberiku kekuatan…. Ketabahan….. kesabaran…. Memerlukanku keiman yang tinggi…
Saat yang amat memeritkan, memedihkan, sering ku doakan agar keperitan itu digantikan dengan kebahagian..

Tiada ulasan: